کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس
سرخط خبرها

پیش‌بینی افزایش سفر‌ها در نوروز ۱۴۰۲ | قرارگاه نوروزی در وزارت راه راه‌اندازی شد

  • کد خبر: ۱۵۲۶۱۷
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
پیش‌بینی افزایش سفر‌ها در نوروز ۱۴۰۲ | قرارگاه نوروزی در وزارت راه راه‌اندازی شد
وزیر راه و شهرسازی با اعلام راه‌اندازی قرارگاه نوروزی در وزارت راه و شهرسازی و پویش سفر ایمن گفت: باید از دو وجه مردمی‌سازی و استفاده از سامانه‌های دانش‌بنیان در کاهش تصادفات و کشته‌شدگان سوانح رانندگی کمک بگیریم.

به گزارش شهرآرانیوز، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در هفدهمین همایش سراسری مدیران پلیس راهور فراجا که صبح امروز در مرکز پلیس راهور برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات پلیس راهور، رانندگان و دیگر خدمات دهندگان شبانه‌روزی در جاده‌ها گفت: سطح خدمت رسانی و تجربه انباشته نظارتی و مدیریت در جاده‌ها، همچون استفاده از سامانه‌ها و تکنولوژی‌ها از جمله سامانه سپهتن و سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای هواشناسی نسبت به سال‌های گذشته با پیشرفت و تحول قابل توجهی همراه شده است.

وی افزود: اتفاقات خوبی در کاهش سوانح جاده‌ای و کیفیت راه‌ها، شبکه آزادراهی و بزرگراهی نسبت به سال‌های گذشته رخ داده و تجربه و دانش نیروی انسانی فراجا، اورژانس، هلال احمر و سازمان راهداری و همچنین تجهیزات آن‌ها نیز به روز شده که نمونه خدمات را در شرایط جوی و بارش‌های شدید برف و باران در روز‌های اخیر در جاده‌ها مشاهده کردیم.

بذرپاش تاکید کرد: می‌توانیم با ۵ سال مجاهدت هماهنگ، در پایان برنامه هفتم کارنامه درخشانی در حیطه وظایف خود به مردم ارائه دهیم و بیش از ۵۰ درصد تلفات  رانندگی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه امروزه شریان اصلی مسدود شده تقریبا وجود ندارد، افزود: بیشترین انسداد‌ها در زمان بارش‌ها، مربوط به راه‌های فرعی و روستایی است که با بالاترین سرعت برطرف می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تعداد سفر‌ها نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده گفت: موضوع تصادفات جاده‌ای باید جدی گرفته شود و عادی شدن موضوعات مهم یکی از آسیب‌های اصلی در جامعه است که ممکن است تکرار مکرر یک موضوع، سطح حساسیت و اهمیت را نسبت به آن کاهش دهد. هدفگذاری وزارت راه و شهرسازی در سوانح جاده‌ای به صفر رسیدن کشته شدگان در این حوادث است و تا رسیدن به این عدد باید همواره تلاش کنیم.

بذرپاش با اشاره به نقش ۳۲ دستگاه در کاهش حوادث جاده‌ای گفت: باید در طول برنامه هفتم عدد کشته شدگان سوانح جاده‌ای را حداقل ۵۰ درصد کاهش دهیم و برای این کار نیازمند کار قرارگاهی هستیم تا همه سازمان‌های مسئول و موثر با هم اندیشی و قبول مسئولیت‌ها و وظایف، با آرایشی متفاوت از امور روزمره اداری به حل این مشکل و کاهش تلفات جاده‌ای اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: کنترل‌ها و نظارت‌ها این روز‌ها با سامانه‌ها و پلتفرم‌ها کارآمدتر خواهد بود و پیشرفت خوبی رخ داده، اما کافی نیست و باید سامانه سپهتن هرچه زودتر در حوزه حمل‌ونقل بار فعال‌تر شود. داده‌ها و اطلاعات سامانه‌ها قدرت پیش‌بینی برای آینده می‌دهد که این امر در کاهش هزینه، افزایش توان عملیاتی و اثربخشی نظارت‌ها برای آینده موثر خواهد بود. سازمان‌های مرتبط با موضوع ایمنی راه‌ها هم مردم پایه و هم فناورانه است و باید از فناوری و تکنولوژی‌های روز برای خدمت بهتر، کم هزینه‌تر و پر فایده‌تر برای مردم بهره ببریم.

به گفته بذرپاش برای رضایت مردم از خدمات وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به تغییر و یا بهبود سطح خدمات خود اقدام کنیم.

وی بر نقش‌آفرینی مردم در رسیدن به کاهش سوانح و تلفات رانندگی تاکید کرد و گفت: باید آموزش خود نظارتی از سوی مردم و کاربران جاده‌ای را با اطلاع رسانی بیشتر جدی بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها در پایان نوروز ۱۴۰۲ پس از ارزیابی‌ها به ۵ استان برتر که با شاخص کاهش تصادفات، بیشترین خدمت رسانی به مردم را داشته باشند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

بذرپاش در ادامه با اشاره به لزوم اجتماعی‌سازی طرح کاهش تلفات و کشته شدگان تصادفات رانندگی، گفت: اگر  عزم کاهش کشته‌شدگان تصادفات، اجتماعی و مردمی شود، به ماندگاری و مستمر بودن این نهضت منجر می‌شود که برای رسیدن به این مهم، همه رسانه‌ها باید کمک بیشتری کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به اقدامات برنامه‌ریزی شده برای ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز و سفر‌ها مسئولان باید کمتر استراحت کنند تا استراحت و شادابی مردم بیشتر شود و نوروزی متفاوت از سال‌های گذشته برای مردم رقم بزنیم.

بذرپاش خاطر نشان کرد: با توجه به پیش رو بودن سفرها، قرارگاه نوروزی در وزارتخانه راه‌اندازی شده است و یک از تصمیمات اتخاذ شده این قرارگاه، تعیین ۱۰۰ ایستگاه در جاده‌ها به منظور ایجاد فضا و مکان مناسب برای توقف و استراحت رانندگان به‌همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری است. در این مکان‌ها استقرار راهداران، پلیس و هلال احمر مقرر شده است و پویش سفر ایمن نیز از روز‌های آینده آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: میزان جابه جایی مسافران جاده‌ای سال گذشته ۶ میلیون بود و امسال پیش بینی می‌شود این میزان افزایش یابد. براساس پیش بینی و برنامه‌ریزی صورت گرفته، تقاضای استفاده از ناوگان ریلی و هوایی افزایش یافته است، بنابراین رشد قابل توجه سفر‌های نوروز امسال نسبت به سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->